Content kan geschreven tekst zijn, maar ook beeld, video en geluid. Goede content raakt en is afgestemd op jouw doelgroep. Hiermee bouw je aan de relatie met de mensen die je wil bereiken.

Met content zet je je doelgroep in beweging

Ik verdiep me zowel in de inhoud als de mens om goede content te maken en verhalen te schrijven die jouw doelgroep in beweging zet. Content op het juiste moment en op de juiste plek voegt doorlopend waarde toe voor jouw potentiële klanten, al voordat ze klant bij je worden. Bijvoorbeeld door vragen van je doelgroep te beantwoorden of je te verdiepen in een voor hen belangrijk onderwerp. Zo word je relevant en daardoor denken ze aan jou als ze een aankoop overwegen of meer informatie nodig hebben.

Grondig verdiepen in inhoud en mens

Ik weet welke kanalen en content je het beste kunt inzetten om je doelgroep te bereiken. Door me grondig te verdiepen in de inhoud en mens(en), verpak ik jouw content op zo’n manier dat het daarbij aansluit. Van blogs, artikelen en geluidsfragmenten tot infographics, video’s en illustraties. Toegankelijk én verrassend.

Optimaliseren van je content

Content staat ook voor cruciale elementen die snel over het hoofd gezien worden. Door het veranderen of verbeteren van enkele woorden en beelden kun je je content al optimaliseren. Als contentspecialist kan ik jaar daar ook bij helpen. Denk aan een Twitter berichtje, een Facebookpost, de kleine ‘call-to-action’ button die mensen moet aansporen om zich ergens voor in te schrijven of een reactie in een online discussie. Daarmee kun je vaak al enorm veel bereiken bij je doelgroep en resultaten verbeteren.

Je kunt mij als contentspecialist inzetten voor het creëren en optimaliseren van jouw content. Denk aan:

  • Ontwikkelen van een contentstrategie om te bepalen welk doel je content moet ondersteunen;
  • SEO– (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising)-strategie, i.s.m. online marketeers;
  • Bijhouden van trends en online ontwikkelingen en zo nodig hierop inspelen;
  • Plannen van content via een contentkalender;
  • Schrijven en redigeren van teksten die van het scherm of papier af spatten;
  • Zorgen voor visuele content, zoals design, fotografie, infographics en video;
  • Het onder de aandacht brengen van content, o.a. met behulp van campagnes;
  • Beheren van de online kanalen (owned, earned, paid), zoals de website en social media;
  • Meten en optimaliseren van de prestaties van de content d.m.v. webstatistieken;
  • Ontwerpen van buttons en andere lay-out-zaken, i.o.m. experts op het gebied van usability en design.

Overtuigd? Neem dan contact op voor een vrijblijvende kennismaking. Of bekijk mijn portfolio om te zien welke opdrachten ik sinds de start van Beroeren in juni 2017 heb gedaan.

Omvat jouw contentvraagstuk meer werkzaamheden dan voor één contentspecialist? Dan schakel ik graag mijn netwerk van andere contentprofessionals in.

Comments (1)

  1. Marjolein heeft de teksten voor mijn website, http://www.massagesenang.nl, herschreven.
    De stof was voor haar onbekend. Ze stelde me vragen om een helder beeld te krijgen van mijn werk. Voor mijzelf zijn die dingen logisch, met het risico dat ik er te diep op inga of essentiële zaken weglaat. Marjolein heeft de teksten zo geschreven dat ze voor mijn sitebezoekers duidelijk en begrijpelijk zijn. Ook heeft ze alle teksten in dezelfde stijl geschreven. Het leest prettig en vormt één geheel. Verder gaf ze aanvullende tips voor het inrichten/bouwen van de nieuwe site. Ik vond het fijn dat er iemand met me meedacht. Ik ben blij met het mooie eindresultaat!

Comments are closed.